Marketing w mediach społecznościowych jest dziś koniecznym elementem biznesu, jeżeli ten ma być udany. Jedną z najważniejszych platform dla przedsiębiorców jest Facebook, jednak jak pisać posty na FB, by były one skuteczne i by osiągnąć upragnioną konwersję?
Obserwacja poczynań konkurencji a posty na FB
Wielu przedsiębiorców stara się znaleźć sposób na doskonałe posty, często błądząc po omacku, podczas gdy doskonałą strategią jest po prostu inspirowanie się postami konkurencji.
Przed intensywnymi działaniami na Facebooku powinno się więc najpierw przeanalizować dokładnie posty konkurencji i uwzględnić zarówno ich treść, jak i formę, oprawę graficzną i inne elementy, w tym hashtagi. Nie powinno się jednak kopiować wpisów konkurencji lub tworzyć takich, które będą uderzająco podobne do jej treści – powinny one stanowić wyłącznie źródło inspiracji.
Zachęcanie do dyskusji
Skuteczny marketing w mediach społecznościowych powinien w dużej mierze opierać się na dyskusji, w której to celu trzeba zachęcić grupy docelowe do interakcji, a więc komentowania postów.
Aby to osiągnąć, można posłużyć się różnymi środkami. Można zamieszczać treści wywołujące silne emocje zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Najlepszym narzędziem jest jednak zadawanie pytań, tak aby publiczność odczuwała konieczność wypowiedzenia się. Można także tworzyć na FB ankiety i prosić o komentowanie ich.
Regularne dodawanie postów
Tajemnica tego, jak pisać posty na FB, obejmuje nie tylko samą ich treść, ale także częstotliwość ich zamieszczania. W mediach społecznościowych posty szybko giną w gąszczu treści konkurentów, dlatego też powinny być one zamieszczane często.
Regularne dodawanie treści daje znać także publiczności, że konto jest aktywne, a dany biznes cały czas działa i ma się dobrze. Co do ilości postów, nie ma jednej uniwersalnej porady dotyczącej ich zamieszczania, a sporo zależy między innymi od profilu danego biznesu.
Wiele osób trzyma się jednak zasady, która mówi o tym, by dodawać na profil lub stronę na FB 3-5 postów dziennie. Osoby zastanawiające się nad tym, jak pisać posty na FB tak, aby ukazywały się one w miarę regularnie o konkretnych porach, mogą zainteresować się narzędziami do zarządzania mediami społecznościowymi, w których można tworzyć posty i planować, kiedy mają pokazać się na profilu.
W taki sposób można w jeden dzień stworzyć treści na cały tydzień, nie będąc przywiązanym cały czas do komputera i urządzeń mobilnych. Narzędzia takie pomogą też zbadać skuteczność postów.